Philips PerfectCare GC9245

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare GC9245 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

jackder 15-05-2014
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

dit strijkijzer heb ik nu iets meer als twee jaar en na drie maanden had ik al de eerste reparatie. Nu -net na de garantie periode- heb ik weer een lekkage wat de eerste keer gerepareerd was. Verder stoomt het ding niet wanneer hij dat zou moeten doen. Ik heb contact gehad met de klantenservice van Philips. Ik was helaas net 1 maand te laat met melden (mijn eigen schuld). Ik kan het ding wel opsturen maar heb hier geen vertrouwen in dat ik dan voor waarschijnlijk een flink bedrag dezelfde problemen over een half jaar weer heb. zeker als ik zo de meldingen lees van mensen die over vergelijkbare problemen als de stoomdruk klagen, dat is niet meer exemplarisch, dat is gewoon een slecht product. Waterlekkage zou misschien nog een simpel rubber dingetje kunnen zijn wat destijds misschien ook niet goed vervangen is, maar ook vervelend om een hele plas water onder je strijkijzer te vinden.

1 conclusie: voor mij geen Philips meer. Dan denk je een top of the bill strijkijzer te kopen, want de prijs is dat zeker, maar de kwaliteit zeker niet. twee jaar later en ik kan hem bij het grof vuil zetten.

@Philips Customer Care: JA ik heb dus contact gehad met jullie maar omdat ik net een maandje te laat was met het melden (want eerlijk gezegd had ik dat probleem al eerder..), valt dit niet onder de fabrieksgarantie, wettelijk gezien zal dat allemaal kloppen. Ik zou het op prijs stellen als dit toch nog netjes opgelost zou kunnen worden.

Lentekriebel 16-05-2014

Ook ik heb mijn apparaat 2 jaren en 1 maand in gebruik.
Ik heb enkele weken geleden ook lekkage gehad. het hele toestel stond in het water.
Na ontkalken en goed vastdraaien geen lek meer gehad. Ik moet ook zeggen dat het lampje voor ontkalken in die 2 jaren nog nooit gebrand heeft. Toch gooi ik geregeld het bruine water eruit. Nog steeds stopt ie met stomen bij overhemden (katoen). Volgens mij meet die sensor de dikte en niet het materiaal.
Als ik langer dan 20 minuten strijk gaat het druppelen, zodat ik 3x per week strijk.
Ook heb ik uit de bovenste gaatjes met stomen vuil water gehad (kalk, denk ik) zodat ik weer opnieuw moest wassen.
Alles bij elkaar voor 300 euro een heel slechte koop. NOOIT meer Philips voor mij, ook niet voor andere huishoudelijke apparaten.

Lentekriebel 15-03-2013
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Dit apparaat is me van het begin af aan tegengevallen. Voorheen had ik een Vaporetto, die stoomde als jij dat wilde en kon ook tere stoffen aan.
Deze doet het goed bij tere stoffen, maar bij jeans, katoenen overhemden en linnengoed stopt hij met stomen, zodat de kreukels er niet uitgaan. 2 minuten wachten heeft ook geen zin, want zodra je weer opnieuw begint gaat 1 streek goed en dan stopt hij weer.
Verhouding prijs/kwaliteit is zeeeer slecht.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste Lentekriebel,

Jammer te horen dat je niet tevreden bent over het strijken van sommige stoffen. We weten niet precies wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar door twee keer snel op de stoomhendel onderop het handvat te drukken, komt er langer een grote hoeveelheid stoom uit het strijkijzer. Wellicht dat dat helpt met de kreukels in bijvoorbeeld jeans en linnengoed. We hopen dat dit helpt, maar mocht dit niet zo zijn, neem dan gerust contact met ons op voor meer ondersteuning.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

hjsaben 06-11-2012
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Gedurende het strijken stopt het apparaat geregeld met het produceren van stoom, waarna men gemiddeld 1 tot 2 minuten moet wachten voordat er weer stoom komt. Gedurende het strijken op 22 okt. 2012 gebeurde dit 10 keer!
D.w.z. tijdens het 60 minuten strijken sta je in totaal 15 minuten op stoom te wachten! Wil je de video bekijken ga dan naar: http://www.youtube.com/watch?v=TNjS5ZC6NN4

hjsaben 08-11-2012

Reactie op "Reactie van Philips Nederland d.d. 8-11-2012"
Natuurlijk hebben ik, en de serviceafdeling van de winkel, waar ik het apparaat gekocht had, contact opgenomen met Philips Consumer Care. Het resultaat hiervan was de mededeling dat het apparaat géén defecten vertoonde en dat zij daarom niets konden doen, zoals ook vermeld wordt in de genoemde video.

Officiele reactie van Philips Nederland 08-11-2012

Beste Hjsaben, vervelend dat u niet tevreden bent over uw GC9245, dit zou niet mogen uiteraard,

We verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met de Philips klantenservice.

Philips Webcare

Silke27 11-01-2012
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik sluit me aan bij Ruud en begrijp echt niet waarom anderen dit zo'n fijn apparaat vinden. Ook hier bijna geen druk, heel soms eventjes. Ik krijg dus ook nergens de kreuken uit. Mijn vorige simpele stoomstrijkijzer deed het veel beter. Tijd bespaart het apparaat zo dus ook niet. Ik hoop dat mijn man de doos bewaard heeft, dan kan ik nog gebruik maken van de geld terug actie. Jammer, ik had er veel meer van verwacht. Een vriendin die ook interesse had, heb ik al aangeraden een ander strijkijzer aan te schaffen. Opbergruimte voor de snoeren vind ik ook onhandig, dus die gebruik ik niet meer. Vind ik ook niet zo storend.

Ruud249 16-11-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Het is me een raadsel hoe positief anderen over dit apparaat zijn. Ikzelf had een Philips 8030 strijksysteem maar dat is helaas ter ziele. Nu heb ik sinds een paar dagen deze 9245 en hij bevalt me absoluut niet. De stoomdruk is na een paar seconden tot een minimum teruggevallen. Ben je dus bezig met grote kreukelige dekbedden (waar de 8030 geen enkele moeite mee had) dan moet je na die paar seconden even pauzeren tot er weer druk is. Invochten en dan alleen met de hete zool verder gaan werkt hier niet. Kleine dingen als overhemden en zakdoeken gaan overigens prima, maar dat is voor mij onvoldoende.

Vinz 17-11-2011

Beste Ruud,

Weet je zeker dat jouw exemplaar van de PerfectCare in dat geval goed functioneert? Ik kan namelijk best lang strijken met een flinke stoomdruk. Het is wel zo dat de stoomdruk na verloop van tijd (een kwartier o.i.d.) even minder wordt (ik ram die stoomknop namelijk non-stop in :P), maar na even wachten kan ik er weer vol tegenaan.

Wellicht dat je even contact kan opnemen met Philips m.b.t. je probleem.

Gr. Vincent

P.S. Trouwens tof om te zien dat er meer mannen strijken! :)

anniemady 05-12-2011

Beste Ruud
Ik denk ook dat er iets mis is met je strijkijzer.
Ik doe demonstraties met deze nieuwe 9245 , 7 uren lang sta ik een show te geven met een stoom stoot die tot aan de grond reikt.
Enkel als de generator opwarmt heb je eventjes geen grote stoom stoot (is ook normaal )dit duurt enkele sec.
Mvg Annie

Corinebo 08-12-2011

Ik kan me vinden in de reactie van Ruud ook ik vind hem tegenvallen.
Heb deze gekocht nadat ik de vele reactie's heb gelezen over de stoomdruk.Ik vind het een nadeel dat ik iedere keer moet wachten totdat er weer voldoende druk is.

Smurf23 09-11-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik heb een ontzettende hekel aan strijken en daarom laat ik de stapel altijd flink oplopen. Wat de strijkbeleving vervolgens niet echt ten goede komt. Vervelend vond ik ook dat ik steeds maar weer dat strijkijzer met water moest vullen terwijl ik nog lang niet klaar was. Daarom heb ik twee jaar geleden de overstap gemaakt naar een strijksysteem. Dat was een hele opluchting. Ik kon nu in elk geval heel lang achter elkaar strijken zonder iedere keer weer het strijkijzer te moeten vullen. Ook ging het ineens veel sneller en makkelijker. Strijken was ineens wat minder vervelend. Maar ja, hoeveel beter kan dan dit nieuwe systeem van Philips zijn. Daar had ik wel mijn twijfels over. Gelukkig was ik een van de gelukkigen die via TheInsiders de PerfectCare van Philips mocht proberen. In het begin moest ik er erg aan wennen. Het strijkijzer is een stuk zwaarder dan mijn eigen. Hij is ook groot, maar wel ietsje kleiner dan mijn eigen strijksysteem, dus dat is gunstig! Ik heb destijds al een andere plank aangeschaft. Lekker breed met plek voor die hele unit, dus dat de stoomgenerator groot is, is voor mij geen probleem meer. Zo'n andere strijkplank is wel echt nodig, tenzij je in de buurt van een tafel of kast of zo strijkt. Op een gewone strijkplank heb je namelijk niet genoeg ruimte voor een stoomsysteem. Verder over de PerfectCare: de knoppen voor stoom zitten op dezelfde plek als bij mijn eigen strijkijzer, dus dat is wel handig. Hoef ik daar niet aan te wennen. Dat was wel het geval bij mijn huidige strijkijzer. Een druk op de knop op het verkeerde moment en een enorme wolk stoom in mijn gezicht. Au! Dat is niet fijn. Goed opletten dus. Dat gebeurt mij niet nog een keer. Maar hoe zit het nu met de PerfectCare? Ik ben zo enthousiast over mijn eigen systeem, dat ik me niet kon voorstellen dat de PerfectCare zo'n verbetering zou zijn. Maar wel dus! Het is even wennen aan het gewicht van het strijkijzer, maar dan vlieg je ook over de stof heen. Veel strijkgoed hoef ik nog maar aan één kant te strijken en dat ik geen temperatuur hoef in te stellen vind ik ook ideaal. Geen gewacht meer tot het strijkijzer (hopelijk) genoeg is afgekoeld...gewoon een kledingstuk pakken en strijken maar. Natuurlijk heb ik flink gestreken op gevoelige kleding, maar het gaat allemaal goed en het strijkijzer heeft nog niet één keer gelekt. En dat doet mijn eigen strijkijzer dus wel. Ik ging laatst nog een gevoelig kledingstuk even strijken voordat ik naar een feestje ging en hup: watervlek erin. Grrrrr. Dat is me met de PerfectCare nog niet gebeurd. Ik ben tot nu toe heel enthousiast. Ik blijf nog even testen, maar ik overweeg nu al om de PerfectCare over te nemen.

annitaK 17-06-2013

Wie wil me een demo met dit strijkijzer komen geven , want voor mij is dit het slechtse en duurste toestel ooit op de markt!!!

Therese2 06-11-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Wat een waanzinnig apparaat, je zet hem aan en gaan, niet meer sorteren, en nadenken wat voor temperatuur bij welk kledingstuk, gewoon aanzetten en strijken, o shit ben vergeten water er in te doen, ook geen probleem, kan gewoon tijdens het strijken, bakje eruit halen, en als de deurbel gaat en je vergeet je strijkijzer uit te zetten, geen probleem, gaat vanzelf, enige wat hij nog niet kan, is strijken voor je

EllaV 03-11-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik vind strijken absoluut noodzakelijk, maar zag er altijd als een berg tegen op. Tegenwoordig doe ik het oprecht met plezier. Ik zie mijn kleren voor mijn ogen transformeren en kan nog altijd niet geloven hoe eenvoudig het is. Het enige wat ik niet helemaal perfect vind, is de grootte van alles bij elkaar. Het is even wennen aan zo'n groot waterreservoir. Toch is het absoluut geen dealbreaker. Het waterreservoir maakt namelijk zo veel verschil; het warmt super snel op, ik hoef bijna niet bij te vullen en het werkt mee aan de enorme stoomkracht. Kortom: het is een pareltje dit ijzertje.

dinoo 28-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Mijn vorig toestel had na 17jaar trouwe dienst de geest gegeven, de vonken sprongen er opeens uit! Daarna behielp ik me al 2 maand met een toestel dat de oudste dochter eens gewonnen had en 'voor haar uitzet' in de kast stond. Maar hier was ik echt niet tevreden over, en toen kreeg ik de kans om de nieuwe Philips perfectCare uit te testen, perfecte timing dus.

Toen het pak arriveerde kwam er een mooi design toestel uit, op de binnenkant van het doosdeksel stond een verkorte handleiding, in no-time was ik klaar om te testen. Ik had op voorhand de reclame erover gelezen: niet meer aan een temperatuurknop draaien, supersnel strijken,... het leek me te mooi om waar te zijn. Dus werd de nieuweling al gelijk grondig getest, en allerlei stofjes werden 'm voorgeschoteld. Af en toe werd er een serieuze berg weggewerkt, die was veel sneller klaar dan met mijn oude toestel.
Conclusie: de reclame klopt, je kan alle stoffen gewoon door elkaar strijken, sorteren is niet meer nodig. Het toestel is supersnel klaar om te beginnen, water vullen, aanzetten en 1.5 minuut later stopt het lichtje met knipperen en kan je beginnen. Hij strijkt ook grondig, een T-shirt moet je maar langs één kant strijken en 't is klaar, een dikke jeans of iets waar veel kreuken inzitten (omdat 't te lang in de droogkast is blijven zitten), die moet je soms nog eens omdraaien.
Ook ondervind ik voordeel bij het strijken van 'gemengde' kleding, bijvoorbeeld een rokje of T-shirt met een rand of mouwtje van een andere stof (delicater is dan de rest van 't kledingstuk), vroeger was dat prutswerk en nu strijk je gewoon door. Een mooi zijden rokje strijken was vroeger toch wel een riskant avontuur, maar het blijft niet 'plakken' aan de Perfectcare, die delicate dingentjes kan voortaan ik gerust wat vaker dragen.

Qua veiligheid zit 't ook meteen goed: je kan het ijzer tijdens een korte pauze even 'vastklikken' op de generator zodat het er niet af kan vallen als je er per ongeluk tegen stoot. Met kleine kinderen in de buurt geef dat ook meteen een veiliger gevoel. Krijg je toevallig telefoon of belt er iemand aan de deur en je vergeet dat je aan het strijken was... geen probleem, na 10 minuutjes niet gebruiken schakelt het toestel zichzelf uit. En leert je dochter/zoon strijken? Zelfs als je het ijzer 5 minuten op je kleding laat staan is er niks verbrand!
Ontkalken: er zit een handige knop aan de zijkant van 't apparaat en als je die los maakt kan je de kalk met een restje water zo in de spoelbak laten lopen. Achteraf moet je die stop wel terug goed vastdraaien, anders kan er daarlangs stoom lekken.

Handigheidje: na het strijken maak je de waterbak leeg, klik je het ijzer vast op het onderstel en kan je het aan het ijzer dragen en wegzetten.
Minpunten: het is effe wennen om de snoeren netjes terug in de houders te krijgen, de snoerhouders mochten best iets ruimer zijn, vooral die voor het 'stoomsnoer'. Je moet over voldoende plaats beschikken om 'm weg te zetten (al vind ik 'm zo mooi dat 'ie gewoon op de kast blijft staan!) en een aangepaste strijkplank is geen overbodige luxe. Moet je een nieuwe strijkplank kopen, check dan zeker of de ppc er wel op past want op mijn speciale strijkplank past 'ie nét niet.

Kortom: een topsysteem dat bij mij zijn vaste plaats krijgt en niet meer weggaat, 't is de investering best waard, ik geef het 10/10! 0

eskimo86 26-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Wat een geweldig apparaat wel erg duur in aanschaf maar zeker het geld waard. Het apparaat past zich perfect aan aan de stof die je strijkt. maar bij erg dikke stoffen moet soms ook nog de andere kant gestreken worden! maar verder een geweldig apparaat snel op temperatuur en makelijk te onderhouden!

bubbels40 25-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Sinds een aantal weken de gelukkige huisvrouw, die als lid van de insiders, voor 2 mnd de philips perfectcare mag uittesten. Pfft wat een geluk, mijn oude (gewone) strijkijzer was naarstig aan vervanging toe en al geruime tijd overwoog ik een stoomstrijkijzer aan te schaffen. Tijdens het uitpakken vh apparaat viel direkt de mooie vormgeving en het strakke uiterlijk op. De snoeren keurig weggewerkt aan de zijkant IN het apparaat. Het strijken zelf is een fluitje van een cent, binnen 1,5 min opgewarmd, veel stoomafgifte, glijd super over alle stoffen heen, tijsbesparing doordat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen, groot waterreservoir om lang door te strijken, makkelijk antikalk systeem en slaat automatische af als je hem vergeet uit te zetten. Enige minpuntje is dat er water lekt uit het antikalk gaatje (bij mij). Toch vindt ik het de rolls royce onder de stoomstrijkijzers en is een weelde om te bezitten!

EllenBo 24-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik kreeg via 'The Insiders' de gelegenheid om de Philips Perfect Care voor 2 maanden uit te testen. Ik was echter na dag 1 al onmiddellijk verkocht! Het toestel is zeer gebruiksvriendelijk en heeft amper een handleiding nodig, aangezien op de doos al de nodige (eenvoudige) instructies kort staan weergegeven. Het strijkijzer is ook zeer snel gebruiksklaar, waarbij je na amper 2 minuten al onmiddellijk aan de slag kan. Strijken is niet de meest aangeprezen 'hobby' van de meeste vrouwen, maar ik denk dat de Philips Perfect Care daar wel eens verandering in kan brengen... Strijken gaat vlot en het toestel 'glijdt' als het ware gemakkelijk over alle stoffen heen, zonder een kreukje achter te laten. Het is fantastisch hoe één toestel, zonder enige temperatuurverandering, geschikt is voor de meest uiteenlopende reeks van stoffen (zelfs de meest delicate texturen). Bij hardnekkige kreuken is er dan nog steeds de doeltreffende stoomfunctie die hulp kan bieden waar nodig. Het waterreservoir gaat ook voldoende lang mee, waardoor je meer dan 2 uur non-stop kan strijken. Tenslotte voegen de draagslotvergrendeling en het moderne design nog eens een extra meerwaarde toe aan het toestel. Ik ben alvast verkocht en hopelijk u binnenkort ook!

monique842 27-08-2012

maakt het apparaat veel lawaai?

AnneliesedeW 14-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik ben voor The Insiders de Philips Perfect Care aan het testen, ik heb het strijkijzer nu een ongeveer 3 weken in huis.

En ik wil het strijkijzer niet meer kwijt, het strijkijzer strijkt licht en de kreukels zijn zo verdwenen uit alle soorten stoffen.
Het strijkijzer werkt op stoom en dat werkt erg goed.

Je krijgt door dit strijkijzer echt plezier in strijken.

Een echte aanrader.

Mamartine48 10-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Sinds een paar weken mag ik de Philips PerfectCare testen via The Insiders.

Ik heb ‘m nu ongeveer 3 weken in m’n bezit, en heb dus een duidelijk beeld kunnen vormen over dit toestel. Ik test de GC9245, die een mooi zwart design heeft, altijd meegenomen als die open en bloot in je living staat. Het is een vrij groot toestel, en daarom heb ik speciaal een nieuwe strijkplank aangeschaft, met een groter plaatsingsblad. Qua gewicht valt het toestel goed mee, en het heeft een handig klepje waardoor je het toestel kan vastklikken. Dit is altijd veilig als er kleine kindjes in de buurt rondlopen.

Beginnen strijken met de PerfectCare is heel makkelijk, en dat wordt ook duidelijk geïllustreerd op de doos. Geen tijdverspilling met het lezen van de handleiding, je kan onmiddellijk starten! JHet waterreservoir is afneembaar, en kan je makkelijk wegnemen om het te vullen. Het water warmt erg snel op, en van zodra het lampje stopt met knipperen kan je beginnen. De stoomknop is geïntegreerd in het handvat, wat het toestel erg gebruiksvriendelijk maakt.

Bovendien heeft de PerfectCare een 2e stoomknop, voor het verticaal stomen. Dit is heel makkelijk voor het strijken van gordijnen: je kan ze gewoon laten ophangen!

Ik heb er tot nu toe al verschillende materialen mee gestreken: katoenen t-shirts, jeans, linnen broeken, tot zelfs een zijden bloesje. Alles ging supervlot..op dit vlak vervult het toestel echt wat het belooft: geschikt voor alle stoffen, en dit zonder aan de temperatuurknop te moeten draaien.

Het resultaat mag er ook wezen: een t-shirt strijken hoeft maar langs 1 kant, daar waar ik het vroeger vaak nog eens moest omdraaien om het een tweede strijkbeurt te geven. En zo win je heel wat tijd!

Enig minpunt is wel de opbergruimte voor de draad: die is wat krap, waardoor de draad er niet altijd even makkelijk weer inglipt. Het toestel beschikt ook over een decalc-functie, waardoor het makkelijk zou zijn om de kalk te verwijderen, maar die functie heb ik uiteraard nog niet gebruikt na 3 weken.

Ik zou dit toestel zeker een 9 op 10 geven: erg makkelijk in gebruik, uitstekend resultaat…en vooral: gedaan met nadenken over ‘welke temperatuur mag dit bloesje nu weer?’. Dat scheelt heel wat in tijd, en dat is toch wat we allemaal willen? Voor mij is hij dus zeker z’n prijs waar

JolineB 04-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Al een aantal jaar ben ik lid van the Insiders en steeds mocht ik al interessante producten testen, maar dit product kwam bij mij als geroepen. Strijken; tja, het was niet mijn favoriete hobby, daar ben ik heel eerlijk in. Er bleven manden was liggen... Bah; weer aan de strijk! Toen kwam er een mail; ik mocht de Philips PerfectCare gaan testen!Whoehoe! Vol spanning wachtte ik de mail af waarin stond dat ik hem mocht gaan ophalen... Nu ruim 2 weken terug was het dan zover... Daar kwam de mail en ik racete met volle vaart naar mijn afhaalpunt... Aangekomen daar blijkt dat het een super grote doos is dus daar schrok ik wel van... Maar nog nooit een strijksysteem gehad, dus ja.. Thuisgekomen en uitgepakt. Wat schetst mijn verbazing; er zit een prachtig ''kinderslot'' op om hem in te klikken. Ge-wel-dig! Vooral met mijn zoon zijn grijpgrage handjes! Heel ideaal. Aangezet en water erin gedaan. In mum van tijd was de PerfectCare warm. Toen eens testen he, op het filmpje dat Philips op de site heeft geplaatst staat er dan je de bout gewoon op je kleding kan laten staan. Nou, dat is interessant voor een moeder met een zoon die net kan lopen. Dus proberen he; en verrek! Hij doet niets he? Geen gat, geen brandplek. En dat na zelfs 5 minuten wachten niet. Philips heeft een gat in de markt gevonden met dit strijksysteem. Het zorgt ervoor dat je soepel over de kledingstukken heengaat. Moeiteloos heb je een wasmand weggestreken! Vroeger streek ik alleen het hoognodige, maar met de Philips PerfectCare strijk ik alles wat ik maar strijken kan! En sneller dan ooit... Het maakt dus niet alleen het strijker leuker, maar ook mijn huwelijk beter dan ooit haha! De was is altijd lekker snel weggewerkt :D Ben er echt heel erg blij mee, en zou nooit meer anders willen! Dank je wel Philips en the Insiders!

Vinz 04-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik heb de Philips PerfectCare nu een paar weken in huis en uitvoerig getest op diverse punten. Hier volgen mijn bevindingen:

UITPAKKEN & BEGINNEN: het PerfectCare stoomstrijkijzer is in een grote doos verpakt. En dat blijkt ook wel nodig te zijn. Want het is stiekem een flink apparaat. Maar heb je een stevige strijkplank van een normaal formaat of groter dan moet dit geen probleem zijn. Je kunt het strijkijzer natuurlijk ook op een andere ondergrond plaatsen (zoals het aanrecht) tijdens het strijken. Op de doos staat in een paar overzichtelijke stappen uitgelegd hoe je snel kunt beginnen met strijken. Je hoeft dus niet eerst de handleiding te lezen. Verder ziet het apparaat er prachtig uit. Er is over het design nagedacht!

GEBRUIK: met dit strijkijzer kan een kind letterlijk de was doen. Vul het waterreservoir, druk op de 'aan-knop' en binnen twee minuten ben je aan het strijken. Je hoeft namelijk niets in te stellen! Het strijkzijer weet zelf hoe de stof het beste behandelt kan worden en is daarmee veilig voor zelfs de fijnste stoffen zoals zijde en wol. Ik kan moeiteloos overschakelen van stevige jeans naar dun katoen, kwetsbare stretchstof en dik katoen. Ideaal! Met de stoomfunctie verdwijnen zelfs wat oudere kreukels als sneeuw voor de zon. En ook kreukels die ik er zelf in strijk kun je in veel gevallen met een flinke stoomstoot weer gladstrijken. Het gemak is dus groot! Het apparaat heeft overigens twee stoomknoppen, waarmee je ook prima verticaal kunt stomen. Blijkbaar heel handig voor gordijnen etc. - al heb ik dit zelf nog niet geprobeerd. Het strijken gaat licht en voor m'n gevoel na een paar keer iets sneller dan met mijn oude strijkijzer omdat kreukels er makkelijker uitgaan. Maar dit verschil in tijd is niet spectaculair. Tot slot schakelt het apparaat zichzelf uit als het zo'n 10 minuten niet gebruikt wordt.
Enkele nadelen waar ik tegengaan liep: er lekte wat water uit het ontkalkingsreservoir (alleen de eerste keer!) en de kabels zouden niet veel korter moeten zijn. Nu gaat het allemaal net. Beginnende stoomstrijkers moeten oppassen met de vingertjes, want de stoom is erg heet! Maar dat is eigenlijk logisch.

OPBERGEN: ben je klaar met strijken, dan hoef je alleen maar het waterreservoir te legen en de kabels op te rollen. Dat laatste is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoewel Philips aan of liever gezegd in beide zijkanten ruimte heeft overgelaten voor de kabels moet je wel een beetje handig zijn om ze daar netjes in te krijgen. Ik denk dat veel mensen op den duur afhaken op het nauwkeurig oprollen en inschuiven en de kabels laten bungelen. Stop je ze er wel in dan zijn ze netjes weggewerkt. Je kunt het strijkzijer met een speciale knop met 'slot' vastzetten zodat hij niet van het onderstel af kan vallen en je het hele apparaat aan het handvat van de strijkbout kunt optillen (met een leeg reservoir!). Tot slot nog een opbergplek vinden die groot genoeg is en je kunt alvast uitkijken naar de volgende strijkbeurt.

EINDOORDEEL: de Philips PerfectCare is een superhandig apparaat dat lekker makkelijk strijkt. Je hoeft niets in te stellen en zelfs voor mij is het onmogelijk om glans-, smelt- of schroeiplekken te creëren. Dus mannen hebben voortaan geen excuus meer als het op strijken aankomt. Het is echter een hele unit waar je ook opbergplek voor moet hebben en de prijs liegt er ook niet om. Wil je echter als beginnend óf gevorderd strijktalent zonder gedoe en kans op beschadigingen al je kleding perfect glad kunnen strijken, dan is de Philips PerfectCare op dit moment het neusje van de zalm denk ik.

jessica29 04-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Wat een super strijkijzer. Niet meer klungelen met het instellen van de temperatuur, gewoon beginnen en na een tijdje stoppen. Hij glijdt soepel over alle stoffen en is niet te zwaar. 2 kleine minpunten wel gevonden: De houder is groter dan mijn strijkplank en past er helaas niet op. Maar, dat komt waarschijnlijk door mijn strijkplank. Tweede minpuntje vind ik dat de stoomgaatjes niet over de hele zool verspreid zitten, maar alleen aan de randen. Verder eigenlijk alleen pluspunten. Het waterreservoir is zo groot, dat ik 2 manden met was kon wegwerken en 2 gordijnen, zonder het reservoir te moeten bijvullen. Mijn vorige strijkijzer moest na iedere mand gevuld worden, dus grote vooruitgang. Kortom, zeker een 9 waard!

bianca8242 04-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Vandaag heb ik het strijkijzer voor het eerst geprobeerd, toen ik ermee bezig was bedacht ik me dat mijn buurvrouwen vast wel wilde kijken, heb ze gebeld en ze kwamen meteen kijken. De punten die wij tegenkomen zijn: Hij is wel heel erg groot en neemt veel ruimte in. Het verwarmen en stomen maakt ook aardig wat geluid. Als ik een grote broek aan het stijken ben moet ik soms even wachten om weer genoeg stoom te hebben. Ook het snoer wordt heel warm, dus uitkijken dat je er niet tegenaan komt. Ik heb mijn oude philips erbij gepakt en daarmee gestreken, we zien eigenlijk geen verschil. En de aanschafprijs is erg hoog. wat wel een voordeel is er zit een grote vulbak in,je doet erg lang met het water. De strijkbout is wat minder zwaar. Wij hebben besloten dat onze oude strijkijzers net zo goed zijn en we die blijven gebruiken

Judith_strijkfan 04-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

Ik ben erg te spreken over deze strijkijzer. Ik ben in de helft van de tijd klaar want doordat de stoom krachtig door je kleding wordt geblazen hoef ik de kleding maar aan 1 kant te strijken. Ik hoef ook geen keuze te maken in temperaturen, maar zet m aan en ga strijken zodra ie opgewarmd is. Het apparaat is ook zo op temperatuur!
Al met al ben ik heel erg tevreden!

Jessie44 25-09-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC9245

We hebben een 'strijkparty' gehouden. Allemaal onze was meegenomen en starten maar. Een van ons had een tefal stoomstrijkijzer, dus goed vergelijkingsmateriaal was voorhanden. Nadeel van de philips tov de tefal leek het kunnen geven van een hardere stoomstoot, ondanks dat volgens de specificaties de philips dit moest kunnen winnen. Vermoedelijk door de optitemp dat je hier zelf geen controle meer op hebt, een minpuntje, maar tegelijkertijd maak je zo je stof zeker niet kapot. Het leek alsof de tefal langer aan een stuk kon stomen dan de philips. Echter in vergelijking met mijn gewone strijkapparaat zeker een verbetering, en omdat je niet telkens de instellingen hoeft te veranderen en niet aan het stof blijft plakken zeker een edhte aanrader. ( de tefal bleef plakken) ook was er minder vocht onder de strijkplank dan bij de tefal. Een aanrader!